3HO Nederland

Uit onze nieuwsbrief

Bekijk per categorie: Artikelen, Kundalini yoga, Recepten

Ontvang elke maand onze gratis nieuwsbrief

3HO Nederland geeft elke maand een nieuwsbrief uit, Wijsheid ervaren. Daarin staan gezondheidstips, recepten en Kundalini yoga oefeningen.

De nieuwsbrief is vrijblijvend en je kunt op elk moment gemakkelijk opzeggen. We verkopen je gegevens aan niemand door. Voor een uitgebreidere uitleg kun je onze privacyverklaring lezen.


03 Mar 2020 in Kundalini yoga

Kriya voor weerstand tegen ziekte

Om hardnekkige verkoudheden en ziekten te voorkomen is het belangrijk dat de spijsvertering goed is en dat de uitscheidingsorganen goed werken. Als je ook nog zorgt voor een goede stofwisseling zul je kerngezond zijn. Deze kriya maakt je lichaam krachtig en geeft je weerstand tegen ziekte.

Lees verder...

12 Aug 2019 in Kundalini yoga

Maak je eigen medicijn

Voor deze meditatie heb je een appel nodig. Zoek een lekkere uit, want na de meditatie eet je hem op. Deze meditatie heeft een sterk helend effect. Fruit is etherisch, het groeit hoog boven de aarde, dichter bij de zon dan de planten op de grond. Het neemt gemakkelijk pranische energie op en is daarom heel geschikt voor helende meditaties.

Lees verder...

04 Feb 2019 in Artikelen

Jubileumjaar 2019: 50 jaar 3HO

Op 5 januari 1969 stichtte Yogi Bhajan de non-profit organisatie 3HO. De 3 H’s staan voor ‘Healthy’, ‘Happy’, en ‘Holy’. De organisatie heeft als doel mensen door yogische technieken gezond, gelukkig en spiritueel te leren leven.

Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum beschrijft het hoofd van 3HO Nederland, Hariang Kaur, haar ervaringen met 3HO.

Lees verder...

03 Feb 2019 in Kundalini yoga

Serabandanda kriya

Deze kriya is goed voor het hele lichaam. Er is geen lichaamsdeel dat niet profiteert van de uitwerking van deze oefeningenserie. Hij is prima voor het hart en de bloedvaten en maakt de rug sterk en soepel. Het hele lijf wordt krachtig doorbloed. Het is een pittige serie die langzaam opgebouwd moet worden. Herhaal de kriya 2 of 3 keer, neem een korte rustpauze en herhaal daarna de kriya nog 2 of 3 keer. Het is een korte serie oefeningen die gemakkelijk te onthouden is en heel geschikt om dagelijks te doen om je conditie te verbeteren of op peil te houden.

Lees verder...